poniedziałek, 25 czerwca 2018

Po co nam cele?

Dodałam post o tym jak formułować cele i pomyślałam sobie: "Kurczaki, po co mi te cele?".
No właśnie po co nam te cele? Chwilę się zastanowiłam i , zanim przejdę do konkretów, chcę podkreślić, że jest to moje prywatne zdanie na ten temat :)). Nie jestem psychologiem ani znawca tematu po studiach,ale interesuję się tym tematem.



Sądzę, że cele są nam potrzebne przy planowaniu dnia. No bo każdy wie, co musi zrobić w ciągu dnia. Ale pamiętajmy, że nasz mózg ma prawo o czymś zapomnieć. I mówiąc o planowaniu, mam na myśli wypisanie wszystkich zadań na dany dzień (typu: podlać fiołki i pelargonie na balkonie, kupić cukier, upiec szarlotkę, wyrzucić śmieci, zawieść dziecko na hiszpański i tak dalej:)) + max trzy zadania dotyczące naszych prywatnych planów rozwoju- czyli tu nadszedł punkt kulminacyjny, bo zamiast wypisywać postanowienia noworoczne (które swoją droga mogłyby mieć sens, gdyby je odpowiednio sformułować i zaplanować), notujemy wszystko, co chcemy zmienić, a potem zaznaczamy trzy rzeczy na JEDEN rok. Następnie z tego formułujemy cele (metoda smart oczywiście ;)). Odpowiednio sformułowany cel, według mnie powinien zawierać od razu termin realizacji i sposób realizacji (chodzi o zapis: W celu poznania swojej wiary i nawiązania relacji z Bogiem każdego dnia wieczorem poświęcę 15 min. na wysłuchanie modlitwy z aplikacji Modlitwa w drodze, a każdej niedzieli odbędę dyskusję ze swoim przewodnikiem duchowym na temat tego, co się dowiedziałam, tak by w czerwcu 2019 przeprowadzić kilka spotkań parafialnej Oazy -->wiem, że trochę kontrowersyjne, ale taki przyszedł mi do głowy ;))).
Sama mam tak rozpisane kilka swoich celów, szczególnie w harcerstwie wykorzystuje się tę metodę do rozpisywania zadań na sprawności lub stopnie harcerskie, ale na co dzień także korzystam z tej metody.

Reasumując, warto wypisać w kalendarzu zadania na dany dzień i potem je odhaczać oraz zamiast typowego wypisania postanowień noworocznych, zanotować faktycznie to, chcemy zmienić i nad czym popracować i rozpisać metoda SMART (pisałam o niej w poprzednim poście).

Miłej nocki<3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz